SANG BUTA YANG TIDAK BERTONGKAT

 


SANG BUTA YANG TIDAK BERTONGKAT

Allah lebih dekat denganmu daripada urat lehermu sendiri.. bahkan ke mana sahaja kamu hadapkan wajahmu, di situlah wajah Allah.. Wujud Allah itu, merentasi sempadan ruang dan waktu.. Allah meliputi segala sesuatu, tidak ada suatu ruang dan tempat yang tidak ada kehadiran Allah tuhan sekalian alam.

Akan tetapi aku merasa amat sedih dan kasihan sekali, kerana masih ada lagi golongan yang hanya dapat bertemu dengan Allah di waktu tengah malam, ataupun hanya dapat bertemuNya di atas tikar sejadah.. selain dari waktu dan tempat itu, bagi mereka Allah itu tidak pernah ada dan tidak pernah hadir.

Mereka inilah yang Tuhan gambarkan di dalam kitab suci sebagai golongan yang diberikan mata tetapi tidak melihat, diberikan telinga tetapi tidak mendengar, bahkan Tuhan sendiri mengatakan, bahawa golongan yang seperti ini lebih teruk dan lebih rendah kedudukannya daripada haiwan ternakan.

Namun tidak pernah terlintas di benak fikiran mereka, apatah lagi terdetik di dalam lubuk hati dan juga jiwa sanubari mereka, bahawa mereka itu mungkin berada di landasan yang salah.. bahkan mereka terus saja tersesat dan makin jauh dengan keyakinan palsu mereka.

Terkadang orang seperti kita tidak dianggap di tengah masyarakat bahkan jugg di musuhi. tetapi merka sekali kali tidak mnyedari bahwa mereka masih boleh bernafas hanya karena Tuhan sayang pada orang yang berilmu dan orang org yang beriman lah yang menjadi dunia ini terlepas dari azab dan murka nyaAllah SWT.semoga anak cucu kita nanti mencadi penerus bagi perjuangan Taarekat yang suci memakmurkan dunia serta mencari saudara sebanyak banyaknya.(amin ya robbal Al-Amin).wasalam.

( Sumber dari Hakikat Insan )

Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Komen