Muhammad


 “Sungguh jika bukan karena baginda Nabi Muhammad, niscaya Allah tidak menciptakan makhluk”

Pernyataan ini sama sekali tidak bertentangan dengan Islam atau akidah tauhid, bahkan pernyataan ini menguatkan tauhid jika dipahami dengan benar.

Benarkah?
Kita tahu bahwa segala yang berada di Alam semesta telah Allah ciptakan dan kerahkan untuk melayani manusia, sementara manusia dan jin telah Allah ciptakan untuk menyembah-Nya. Karenanya, hikmah utama penciptaan adalah ibadah, dan pastinya tidak mungkin ada ibadah tanpa pelaku ibadah.

Dengan ini bisa dipahami bahwa pernyataan di atas sangat sesuai dengan dasar-dasar agama Islam, karena Rasulullah adalah pelaksana utama tugas ibadah yang merupakan hikmah utama terciptanya semua makhluk. Ya, itu karena Rasulullah adalah manusia paling sempurna, bahkan Nabi Muhammad dalah simbol utama kemanusiaan yang mana segala sesuatu di langit dan bumi Allah ciptakan untuk manusia.

(Al Bayan, I / 152)
Maulana Syaikh Ali Jum'ah

Kumpulan kedua masuk syurga dn mereka adalah kumpulan yg termulia di padang mahsyar,cara mereka masuk syurga lbh hebat drpd cara para nabi dn rasul, dr segi umum nye nabi dn rasul paling hebat, tetapi bila rasulullah khususkn kata nabi ada 1 kumpulan dikalangan umat ku masuk syurga mereka lbh hebat drpd para nabi dn rasul, 1kumpulan umat nabi muhammad saw dipanggl dipadang mashar lalu berkumpul, bukan utk ditimbang, dipanggl tampil terus masuk syurga.. kumpulan mana? Hadis nabi crita pd sahabat 1 kumpulan dikalangan umatku buku amalan tidak ditimbang dn diazab, terus masuk syurga.. sahabat yg bernama uqqasha bangun dn angkat tgn, ya rasullulaa doakn la aq dikalangan kumpulan itu, nabi kata kamu salah seorg drpd kumpulan itu, alhamdulillaa kita doa la ary2 ya allah masukkn la kami ke dlm syurga firdaus dlm keadaan tidak ditimbang dn tidak diazab..

Telah datang saorang Rasul dari kaummu sendiri...BUKAN

Anfusikum...Telah datang saorang Rasul DiDirimu sendiri

Nabi atau Rasul itulah Yang Mikraj

org kata yg mikraj tu Nabi
ye mmg betul.Nabi itu yg mikraj
tak akan anda tak kenal Nabi anda

Anfusikum = Didiri kamu sendiri..

destinasi mikraj ialah sidratul muntaha...

mikrajlah ke mertabat sidratul muntaha tu...

Wahai umat Muhammad Rasul allah

Bila Nur Muhammad dan Nur allah bertemu saling puji memuji maka baru dapat jawapan kepada Rasul allah macam mana die boleh bertemu Nur allah maka Nur allah pun sampai kan kepada Nur Muhammad wahai Muhammad iman taat setia patuh kepada tuhan sekalian alam semesta dan Rasul Nabi dan wali2 ku la yg membawa kau kepada aku selepas enkau jalan kan ujian yg di tentukan takdir untuk bertemu ku untuk ekau mencapai sifat ke imanan kepada ku maka yg membawa enkau kepadaku adalah sifat iman
Iman la yg menentukan segala gala nya maka aku akan ciptakan sifat keselurahan keimanan Muhammad Nur iman dalam bentuk zahir bukti keimanan taat setia keimanan padaku yg akan sampaikan kalian di depan keadilan tuhan sekalian alam semesta ni di dunia maka kamu akan lihat

seorang umat Muhammad Rasul dengan sifat ke imanan ketaatan kesetian kenakalan dan ketegasan sifat keseluruhan iman nya

Tunggu la korang takdir itu sendiri pun takut dengan iman pada tuhan sekalian alam semesta siapa kalian di depan rabbku siapakah kalian di depan iman ?????? Aku ber iman taat dan setia pada tuhan sekalian alam semesta Rasul Nabi dan wali2 nya

Rukun islam adalah kunci cara hidup didunia, dn rukun iman adalah kunci akhirat yg menentukan segala gala-Nya

Sembah yang ber hala maka enkau masuk lah dalam api neraka jahanam itu selama lama nya.

( Sumber dari FB )

Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Komen