Para Wali adalah PEWARIS Rasulullah SAW

 



SEJARAH TELAH BERULANG*
Sewaktu ketika dahulu setelah Nabi Muhammad SAW dilantik menjadi Rasulullah, ada tiga golongan yang dihadapi oleh Rasulullah SAW, iaitu;
Pertama - Orang yang percaya tanpa bukti.
Kedua - Orang yang percaya dengan bukti.
Ketiga - Orang yang tidak percaya langsung hatta diberikan bukti sekalipun, bahkan memperolok dan mempersendakan Rasulullah SAW.
Sebagaimana kedatangan Rasulullah SAW menjadi UJIAN manusia ketika itu, sama ada Yakin atau tidak, begitu jugalah keberadaan Para Wali Allah SWT di Akhir Zaman ini menjadi UJIAN buat kita semua, sama ada kita Yakin tanpa bukti atau kita Yakin berserta bukti atau tidak Yakin bahkan memperolok dan mempersendakan mereka (Para Wali Allah SWT).
Kerana Para Wali adalah PEWARIS Rasulullah SAW yang benar-benar mewarisi IMAN, ILMU, IHSAN dan AKHLAK Rasulullah SAW...
Merekalah sebenar-benarnya PEWARIS yang Memperjuangkan Perjuangan Rasulullah SAW didalam menyelamatkan Umat dari jalan yang Sesat !
Merekalah Hakikatnya panduan Umat di Akhir Zaman...
Kesimpulannya...
Kalau dengan keberadaan Para Wali Allah SWT, kita Yakin bahawasanya mereka Penyambung dan PEWARIS Rasulullah SAW, lalu kita bersama-sama di belakang mereka, kita ambil dan Amal dengan segala Ilmu yang disampaikan oleh mereka. Lalu kita memuliakan mereka, kita utamakan mereka, kita kasih dan cinta kepada mereka.
IN SHAA ALLAH... Kita telah berada di atas JALAN KEBENARAN Rasulullah SAW tanpa syak dan ragu-ragu lagi...
Kerana, menerima PEWARIS Rasulullah SAW itu, bererti menerima Rasulullah SAW.
Sebaliknya, jikalau menolak PEWARIS Rasulullah SAW, bererti menolak juga Rasulullah SAW.
Na'uzubillahi minzalik...
MAKA, BERHATI-HATILAH WAHAI GOLONGAN YANG MEMPEROLOK DAN MEMPERSENDAKAN PARA KEKASIH ALLAH SWT !!!
Didalam Hadis Qudsi yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah RA, Sabda Nabi SAW. Allah SWT berFirman;
مَنْ عَادَى لِي وَلِيًّا فَقَدْ آذَنْتُهُ بِالْحَرْبِ
Maksudnya : "Sesiapa yang memusuhi wali-Ku, maka Aku akan mengishtiharkan perang terhadapanya."
(HR. al-Bukhari : 6502)
Semoga Allah SWT mempelihara IMAN kita semua di atas IMAN Rasulullah SAW, IMAN Para Siddiqin, IMAN Para Syuhada' dan IMAN Para Solihin sehingga akhir hayat kita...
Firman Allah SWT;
أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّـهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿٦٢﴾ الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ ﴿٦٣﴾
Maksudnya : "Ketahuilah! Sesungguhnya wali-wali Allah, tidak ada kebimbangan (dari sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita. (62) (Wali-wali Allah itu ialah) orang-orang yang beriman serta mereka pula sentiasa bertaqwa. (63)
(QS. Yunus : 62 - 63)
"WALI YANG DISEMBUNYIKAN OLEH ALLAH SWT ADALAH PEMEGANG RAHSIA BESAR AKHIR ZAMAN..."
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan