RAHSIA NAFAS*


RAHSIA NAFAS

ANFAS ;
Anfas adalah sejatinya hati nurani, yang menjadi nilai kepada ALLAH swt. Anfas itu letaknya di hidung, yang menjadi tempat keluar masuknya rahasia dari tubuh manusia, Adapun zikir anfas ketika masuk ke batang tubuh manusia adalah “HU“ dan ketika ia keluar dari batang tubuh manusia adalah “ALLAH”, dan asal anfas itu dari huruf ALIF - HAMZAH.
TANAFAS ;
Tanafas adalah sebenar-benarnya diri yang berdiam didalam FUAD, adapun zikir tanafas tetap diam dengan HU - ALLAH, dan asal tanafas itu dari huruf ALIF - HAMZAH BARIS BAWAH
NUFUS ;
Nufus adalah sebenar-benarnya rahasia yaitu Af’al kepada Dzat ALLAH swt, nufus tempatnya didalam tubuh manusia, dia tidak keluar dan tidak kekanan, tidak kekiri, tidak ke atas, tidak ke bawah, tidak di depan, tidak ke belakang, dia adalah ALIF pada tubuh insan yang meliputi sekalian tubuh manusia, adapun zikir nufus tetap diam, dan terdiri dari huruf ALIF - HAMZAH BARIS DEPAN
Nufus berada di injap jantung dan bahawa sesungguhnya barang siapa yang tidak menemukan dan memahami hakikat zikir nafas maka sesungguhnya orang tersebut tidaklah dapat mencapai makam SHOLAHUDDAIM.
Adapun nafas anak-anak yang masih didalam kandungan rahim ibunya tidak keluar masuk melalui hidung dan mulutnya (Belum ada nafas dan anfas) melainkan bernafas dengan tanafas dan nufus, Jadi zikir rahasia nafas itu adalah : ( A – AA – II – UU )
INILAH SALAH SATU ILMU DARI 9 ILMU YANG WAJIB DIKETAHUI DAN DIAMALKAN JIKA DIRIMU INGIN MENGENAL SEBENAR DIRIMU, SEBENAR NABIMU DAN SEBENAR TUHANMU, JIKA TIDAK MAKA DIRIMU ADALAH PENIPU !
[ Sumber dari FB ]


Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan