Norma harian manusia semakin berubah,

 

Keimanan yang tertipu adalah terhijabnya pandangan sendiri
KARENA TIDAK MELIHAT BUKTI BUKTI Sesungguhnya .... BUKTI BUKTI itu BICARA ATAS BERDIRINYA DIRIMU SENDIRI

Kelihatan pada zahirnya aturan dunia telah mulai berubah sejak datangnya wabak virus covid 19 yang tak kunjung redanya, malah sempat membingungkan ramai umat manusia.

Norma harian manusia semakin berubah,
Tak kurang mereka yang mulai hilang pertimbangan kerana kehidupan harian sudah tidak seperti dulu lagi.
Namun bagi orang2 beriman kita masih ada panduan jelas dan pedoman hidup yang terang yakni al quran, as sunnah dan kalam para ulama dalam meniti peristiwa akhir zaman dan tidak terkejut atau bingung atau hilang pedoman disaat ini.
Jika kita teliti kalam2 ulama akhirat assolihin pasti akan membuka matahati kita dan menambahkan tawakal kita kepada Allah swt dan tidak tunduk kepada perancangan2 manusia yg tamak haloba terhadap kekuasaan dan harta duniawi ini.
Segala pekung dan tipudaya syaitan dan dunia akan menjadi jelas dan tidak akan menggugat perjalanan hidup menunju Allah swt malah menambahkan semangat dan keimanan kerana menyaksikan kebenaran kalam Allah dan RasulNya tentang peristiwa 2
Yang sedang atau akan berlaku Di akhir zaman sebelum keluarnya dajjal memimpin kesesatan dan imam Mahdi bagi memimpin kebenaran.
Sama2 lah kita tajamkan fikiran dengan meneliti kalam2 nabi saw dan kalam ulama assolihin disamping meneguhkan hubungan dengan Allah swt dan Rasulnya dengan zikir dan selawat semoga dikurniakan kekuatan dan kelazatan rohani didalam meniti masa2 fitnah akhir zaman ini.

( Ustaz Soffhan Halim )


KESABARAN ITU PAHIT RASANYA, TETAPI MANIS HASIL AKHIRNYA"
● قال الإمام ابن القيم - رحمه الله - :
*《 ‏الصبر مثل اسمه مرٌّ مذاقته ، لكن عواقبه أحلى من العسل 》.*
|[ ‏مدارج السالكين (٢/١٨٨) ]|
Al-Imam Ibnul Qoyyim rohimahulloh pernah berkata :
"Kesabaran itu seperti namanya. Pahit rasanya, tetapi hasil akhirnya adalah lebih manis daripada madu."
[ Madaarijus Saalikiin, 2/188 ]
Semoga Alloh ta'ala melimpahkan kepada kita kesabaran dalam semua hal, apakah itu : sabar dalam melakukan amal-amal ketaatan yang diperintahkan, sabar dalam menjauhi dosa-dosa dan kemaksiatan yang dilarang, dan sabar dalam menghadapi musibah dan cobaan yang menimpa kita.
Hanya kepada Alloh ta'ala kita memohon pertolongan...

Rasa sakit akan membuatmu lebih kuat, sementara air mata akan membuatmu berani dan pengalaman pahit akan membuatmu bijak
Jadi....
Berterima kasihlah pada masa lalumu untuk masa depanmu yang lebih baik.



Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan