KUNci fayaKUN (HA " " MIIM)

 


KUNci fayaKUN (HA " " MIIM)
Billahi..ini bukan milik kami, tetapi ALLAH lah segala²nya yang HAQ atas segala sesuatu..telah kami lepaskan HAQ yang bukannya miliki kami tanpa ada keizinan dari Allah..Biiznillah, inshaa Allah..
Inilah bagi sesiapa yang memiliki ZAHIR dan BATIN pengertian ROH BASMALLAHnya...Terhijab pengertiannya pada yang bukan penerima izin...
JELAS....inshaa Allah....lakuMu..Amiin Allahumma Amiin..DZAT!!!
Billahi zatulHAQ
Itulah permulaan atas segala permulaan yang suasanya itulah yang menerbitkan bahasa alamnya kearah awal yang tidak berawal...ADA mustahil tiada yang melenyapkan kesudut pengakhirannya melalui Alkisahnya AKU dan ILMU..
Tapi Yang maha mengetahui itu HAQ MILIK AKU...
dan ILMU...!!?
"AKU,Kenalilah ASMAKU yakni ALLAH...itulah pengertian dan kefahamannya tentang KEESAAN AKU.."
maka diperkenalkanlah..
"Billahi asmaulHAQ"
Ilmu itu harus ada yang membawa peranannya bagi Tujuan semata²nya adalah MENGENALI TIADA SELAIN DARI AKU..
Dari wujud itulah terhasilnya KEINGINAN dan KEHENDAK..
"AKU,adalah tempat bergantungnya segala sesuatu,"
Maka diperkenalkanlah...
"Billahi affalulHAQ"
BASMALLAH itulah yang menjadi TAUHID itu sebagai syarat atas segala²nya bagi yang telah ketentuan KEILMUAN itu peranannya menghasilkan tujuan dan arah kejadiannya..ITULAH HAKIKATNYA sebuah kesempurnaan SYAHADAH sipemilik yang membawa ILMU..
"TERZAHIRLAH penegasanNya akan
DIA TIDAK BERANAK DAN PULA TIDAK DIPERANAKKAN"
DAN TERBITLAH KEAGONGAN ITU memperlihatkan KEESAAN saat KADAR DETIK YANG TERHASIL MELALUI KELUAR DAN MASUK ITU dalam keilmuanNya dikenali BA,WILAYAHNYA TERHASIL DALAM KESENDIRIANNYA YANG membawa PENGERTIAN ITU MENERBITKAN KEFAHAMAN KEARAH HAQ KEKUASAN YANG BERDIRI DENGAN SENDIRINYA disebalik penghujudan yang terbit dari KEINGINAN INGIN DIKENALI..
TERUNGKAPLAH TITIK itu yang menjadikan ia SEMPURNA sebagai BA dlam sudut keilmuanNya yakni sebagai simbul dan tanda perantaraan bagi arah atau penyebab yang mencari sebab menuruti sebagai penanda arah yang meletakkan keberadaan alam ini kepada gelaran yang menhasilkan pengenalannya sebagai kiblat pertama HAQNYA yang menggelar mengikut hakikat Bi'ismi itu yakni ALLAH disudut panggilannya kepada BAITULLAH itu bagi segala² nya bertempat sebagai pusat penanda arah kepada urusan segala² aturanNya yang dibawa peranan itu melalui ILMU.Itulah asalnya perantaran itu menjadi peranan,peranan yang membawa peranan yang akan menjadi penyatuan kesemuanya yang bermula dalam permulaan yang terletak akhirnya didalam sudut yang tiada keakhiran sebagai menyimpan kerahsian sebuah erti dan makna apa itu keyakinan dan keiklasan disudut kelakuan dan perbuatan yang dihasilkan melalui anugerah yg dibekalkan pada si pembawa peranan sebagai Punca melihat TUJUAN dalam menuruti sebagai SUNNATULLAH/SYARIAT...
"AKU, YAKNI ALLAH.. tiada sesuatupun yang terzahir melalui penciptaan AKU yang melebihi batasnnya yang bermaksud tiada yang setara dengan kekuatan dan kekuasaan AKU..maka taat dan patuhlah"
maka deperkenalkanlah..
"Billahi affaulHAQ"
"AKU ingin menjadikan KHALIFAH di muka bumi"
Supaya terlihatlah segala² itu melalui kekuasaan dan kebijaksananNya melalui Penegasan hukum kejadiannya mengenai
"SESUNGGUHNYA AKU LEBIH MENGETAHUI"
Itu hadir melalui perkataan² yang akan ditakdirkan penzahirannya itu mengatakan..
Billahi..
"Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.
zatulHAQ"
Dan inilah kesaksian nyata kami melalui keilmuan HAQ kebenarannya terlihatan makna sebenar²nya apa yang ditegaskan melalui
"APA YANG TIDAK KAMU KETAHUI"
ini hadir pengertiannya dan jika ini telah hadir penerangan ilmuNya pada kami...maka,inilah kesaksian kami atas kebesaranNya yang memiliki kebijaksanaan dalam segala pengurusan yg telah ditetapkan mahupun pengurusan yang belum ditentukan olehNya melalui sudut keilmuan kami.. Yang meletakkan itu sebagai batas bahawa DIALAH YANG MAHA MENGETAHUI,,KAMI SEBAGAI HAMBANYA TIDAK..
SEMPURNA...dan... Terpelihara KESUCIANNYA disudut LAISA KHAMITHLIHI SYAIIUN(KEESAAN)
sebagai KUNCInya disudut pengertian segala KEHIDUPAN..
Dan.. Inilah yang menjadikan HAKIKAT dan SYARIAT itu tetap dalam Cahaya Lahaulawala Nya yakni sentiasa beserta bagi menjaga jarak kesamaannya dalam penegasan yang cukup BERDAULAT, terzahirlah kenyataan ini..
"Tidak bercerai antara nafi dan isbat, siapa yang menceraikannya kafir, siapa yang menyatukanNya kufur"
Itulah HAQ mutlak penetapannya dari kesatuan menjadi beserta yakni serupa tapi tidak sama kedudukkannya itu diantara DZAT dan SIFAT tercipta peranan..
yang membawa peranan dari sudutnya yang hadir membawa jarak bersama Aturan mengikut Tujuannya..
"BILLAHI SIFATULHAQ"
sebagai kesaksian ini bahawa MAHLUKNYA YANG BERNAMA MANUSIA ITU TELAH MENERIMA PERANAN ITU SEBAGAI PEMBAWA SIFATNYA ini...sekaligus MENJARAKKAN DISUDUT KEILMUAN HAMBA tapi TETAP beserta melalui HAKIKAT ASAL PERANAN HAQ itulah DZAT SIFATNYA ALLAH...
( Sumber dari FB )
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan