JIWA TENANG adalah IBU segala PENAWAR bagi PENYAKIT.


 Pakar psikologi menyatakan "Bila manusia itu semakin STRESS, imunisasi (antibody) tubuh akan MENURUN". Dengan erti kata lain, JIWA TENANG adalah IBU segala PENAWAR bagi PENYAKIT.

.
Dalil ini jelas menunjukan JIWA TENANG (islam) adalah jaminan selamat DUNIA AHKIRAT. Ketenangan sejati bagi INSAN MUKMIN yang bertauhid apabila ia dapat mencapai ALAM KOSONG (adam).
.
Proses mencapai ALAM KOSONG, wajiblah manusia itu membuat PENYERAHAN TOTAL (tauhid) pada ALLAH. Tempat PENYERAHAN wajiblah pada MARTABAT HATI yg memuji akan KEBESARAN ILLAHI.
.
Kesimpulan disini, bila begelar manusia wajiblah ia akan menangung pelbagai BEBAN didalam melayari kehidupan ini. Hanya pengajian TAUHID sahaja yg dapat menghilangkan secara TOTAL - BEBAN yg ditangung oleh manusia (SURGA).
.
Walaupon begitu, PENSUCIAN JIWA adalah pintu utama untuk kita berjalan di jalan TAUHID. Hanya MARTABAT SUCI sahaja pengesahan nyata IBADAH itu diterima oleh allah. Semuga kita tergolong pada orang2 yg beriman.
.
Duhai jiwa2 yg tenang, kembalilah pada RABB mu...
LUV U ALL-ah
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan