Billahi...Makrifat

 



Jiwaku adalah wujud kebenaran Allah,Zat Maha Pemurah dan Maha Penyayang..cukup ku Katakan bahawa aku ini juga manusia biasa seperti kamu, yang mana ilmuNya telah sampai kepadaku Bahwa sesungguhnya Tuhan kamu itu adalah Tuhan yang Esa,Barangsiapa mengharap perjumpaan dengan Tuhannya, maka hendaklah ia mengerjakan amal yang saleh dan....

"Janganlah ia mempersekutukan seorangpun dalam beribadat kepada Tuhannya".

Billahi...Makrifat bukanlah sesuatu yg boleh kita bawa untuk meletakkan tujuan itu hanya untuk mengambil isinya sahaja sebagai bahan mereka mencari perbezaan saat mebezakan,sehingga ia menjadi penentu bagi yg lain tentang aturan² yang harus ada pada yang lain terhadap ketetapan mereka mengenai apa yg harus dan apa yg perlu.Mereka juga menjadikan pengertian mereka sebagai model dalam mencari dan menyusun langkah² mengikut kesesuaian mereka dalam menentukan kepada yg lain.Jika hadir dihadapannya sesuatu ilmu,.mereka sentiasa berperanan menjadi sebagai pengiktiraf untuk melayakkan sesuatu ilmu itu benar atau tidak mengikut ape yg ia suarakan..

Ketahuilah...Makrifat adlah kepunyaan hati yang telah diterima pilih oleh cahaya makrifah sebagai pemilik yg ia akan menyimpan segala sumber kerahsiaannya..
Jadi...Kenape perlu melihat makrifat itu melalui sudut pandangan² mereka...Mengapa perlu kata² dan kefahaman yg hadir melalui sumber² bawaan untuk menghasilkan sebuah pandangan yg tidak sepatutnya ada pada mereka dalam hubungan kamu mengenali Tuhan...
Billahi,Bukanlah bertempatnya sifat makrifat itu disisi mereka yg sentiasa mengintai² keberadaannya melalui perbualan antara sesama..
Dan ketahuilah..makrifat itu hidup bersama cahaya kebenaran bagi yg mengetahui..Tidak akan pernah hadir ia dihati mereka² itu jika tujuan dab keingiannya cuma sekadar mencari bahan dan sumber perbualan antara sesama...
dan...Billahi,akan menjauhlah makrifat itu dari mereka bersama cahaya kerahsiaannya meninggalkan mereka yg tidak pernah berkeinginan untuk mengenali Tuhan mereka.apatah lagi mendapat tahu perihal kerahsiaan dari mereka yg bermakrifat..Billahi zatulHAQ,takkan terbuka ia akan kesempatan melalui pengatahuannya ilmu itu walaupun penerangannya hadir ditengah² mereka selain pengertian makrifatnya kerana Allah yg sebenar benarnya..inshaa Allah..

Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan