PENCERAHAN FANA UL' FANA*


PENCERAHAN FANA UL' FANA*
"Laisa kamislihi" adapun badan Rohani itu ialah ALLAH swt dan Allah itu jangan dicari lagi, kerana Allah swt sudah menjadi segala NYAWA, jangan kau cari lagi !
Kerana Allah swt itu "LAISA KAMISLIHI."
Penjelasannya begini;
Engkau itu adalah Rahasia-Ku, maka Rahasia itulah yang menuju kepada-Ku, sehinga engkau itu adalah pendengaran-Ku dan penglihatan-Ku dan kesemuanya itu terhimpun didalam Rahasia-Ku, mahu pun didalam atau diluar.
Sehingga engkau Fana ul' Fana dan tiada mempunyai daya upaya, sehinga Batin engkau itulah yang dikatakan Ta'ala.
Jikalau engkau hilangkan tubuh menjadi NUR sehingga tubuh engkau menjadi Roh, maka hilanglah tubuh engkau itu menjadi "TITIK", maka Titik itulah yang disebut kaca putih, yaitu asal-asalnya kejadian ALIF, maka Alif itulah bergerak didalam Rahasia, itulah yang disebut hayat, maka hiduplah dan bergeraklah tubuh-Nya, itulah yang dinamakan sifat-Nya yang ada di tubuh engkau itu, itulah nama-Nya dan itulah diri-Nya.
Maka AKU-lah yang Laisa' dan jangan dicari lagi !
Itulah yang disebut sudah menjadi Nyawa.
Kalau engkau kosongkan maka yang berbunyi AKU itu Wujud-Ku, kalau engkau keluarkan maka berbunyi Rahasia.
Maka kalau engkau naikkan Nafas engkau maka berbunyi, "Wujud Idhafi"
Nafas itu adalah Rahasia antara turun naik, itulah yang berkata;
"AKU ADALAH AKU"
Disitulah engkau didalam diri-Nya, naik berbunyi Wujud-Ku dan turun berbunyi Dzat-Ku, disitulah engkau mengetahui atau yang berkata disebut "Rahasia didalam Rahasia", maka hilanglah Rahasia itu, yang ada hanyalah Wujud-Ku.
Disitulah engkau Mi'raj, pertemuan didalam Hadirat-Ku dan apabila engkau turun maka wajiblah engkau mengerjakan Perintah-Ku, sehingga engkau Cinta kepada-Ku dan engkau jauhilah segala yang AKU haramkan.
Engkau lihatlah Syahadat, disitulah engkau menyempurnakan segala-galanya, berpeganglah kepadanya, kerana jikalau tidak engkau maka engkau itu adalah Sesat!, Maaf dari saya Syeh Haqtullah.
Maka selalulah engkau wajib mengerjakannya.
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Komen