TvTarekat | Ulama' Wanita Alam Melayu


Ulama' Wanita Alam Melayu

Ustazah Hajjah Mahmudah Binti Tuan Guru Haji Ghazali Bagan Datok bersama suaminya Tuan Guru Haji Hashim Bin Haji Anang.

Ustazah Hajjah Mahmudah ini juga adalah murid kepada ayahnya, Tuan Guru Haji Ghazali Bagan Datok. Dan dikatakan oleh Allahyarham Tuan Guru sendiri, Ustazah Hajah Mahmudah ini adalah di antara muridnya yang paling alim di kalangan pelajarnya. MasyaaAllah.

Kealiman Ustazah Hajah Mahmudah setaraf dengan Mufti.

Beliau menjadi tenaga pengajar STAM di Madrasah Irshadiah Addiniah Bagan Datok khusus mengajar mata pelajaran ilmu alat dan lain-lain. Pernah diceritakan dahulu semasa zaman pondok, ustazah juga mengajar sejumlah kitab-kitab turath Islami. Diceritakan pula oleh Ustazah Khamudah, Ustazah Mahmudah pernah menjadi mumtahin pemeriksa tauliah mengajar di Negeri Perak di bawah kelolaan Syeikh Idris al-Marbawi. MasyaaAllah.

( Sumber dari FB Tengku Yusuff )
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan