Tv Tarekat | Muhammad Rasullullah



BATANG TUBUH MUHAMMAD..

Hakikat Nur Muhammad itu merupakan Nur yang terpancar dari Dzat Tuhan. Nur Muhammad adalah yang pertama diciptakan dan merupakan roh dari segala makhluk.
Sehingga tidak ada makhluk tanpa adanya Nur Muhammad kerana dengan Nur Muhammad inilah Allah SWT melahirkan secara nyata sifat ketuhanan-Nya dalam diri setiap makhluk (bukan Dzat).
Hidup kita kerana hidupnya Muhammad dalam alam batang tubuh kita, Hidupnya Muhammad dalam batang tubuh kita karena Hayat-Nya Allah Taala.
Jika tidak hidup Muhammad dalam alam batang tubuh kita, maka tidak nyata Hayat-Nya Allah Taala. Bukan kita yang hidup melainkan Muhammad
Tahu kita kerana tahunya Muhammad pada hati kita, Tahunya Muhammad pada hati kita dengan Ilmu-Nya Allah Taala.
Jika tidak tahu Muhammad pada hati kita, maka tidak nyata Ilmu-Nya Allah Taala. Bukan kita yang tahu melainkan Muhammad.
Kuasa kita kerana kuasa Muhammad pada tulang kita, Kuasanya Muhammad pada tulang kita dengan Qudrat-Nya Allah Taala.
Jika tidak kuasa Muhammad pada tulang kita, maka tidak nyata Qudrat-Nya Allah Taala. Bukan kita yang kuasa melainkan Muhammad.
Berkehendak kita kerana kehendak Muhammad pada nafsu kita, Berkehendaknya Muhammad pada nafsu kita dengan Iradat-Nya Allah Taala.
Jika tidak berkehendak Muhammad pada nafsu kita, maka tidak nyata Iradat-Nya Allah Taala. Bukan kita yang berkehendak melainkan Muhammad.
Mendengar kita kerana pendengaran Muhammad pada telinga kita, Mendengarnya Muhammad pada telinga kita dengan Samik-Nya Allah Taala.
Jika tidak mendengar Muhammad pada telinga kita, maka tidaklah nyata Sami'-Nya Allah Taala. Bukan kita yang mendengar melainkan Muhammad.
Melihat kita kerana penglihatan Muhammad pada mata kita, Melihatnya Muhammad pada mata kita dengan Bashir-Nya Allah Taala.
Jika tidak melihat Muhammad pada mata kita, maka tidaklah nyata Bashir-Nya Allah Taala. Bukan kita yang melihat melainkan Muhammad.
Berkata kita kerana berkatanya Muhammad pada lidah kita, Berkatanya Muhammad pada lidah kita dengan Kalam-Nya Allah Taala.
Jika tidak berkata Muhammad pada lidah kita, maka tidaklah nyata Kalam-Nya Allah Taala. Bukan kita yang berkata melainkan kata Muhammad.
Awal Muhammad adalah Nurani, menjadi nyawa atau roh dalam alam batang tubuh kita. Akhir Muhammad itu adalah Rohani, menjadi hati dalam alam batang tubuh kita.
Zahir Muhammad itu adalah Insani, menjadi rupa atau wajah dalam alam batang tubuh kita. Batin Muhammad itu adalah Robbani, menjadi wujud dalam alam batang tubuh kita.


[ Sember dari Ashabul Kahfi. ]
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan