′′ Mengapa Yahudi Mencipta Faham Wahabi ′′

 

′′ Mengapa Yahudi Mencipta Faham Wahabi ′′

1. Yahudi memahami bahawa kuasa orang Islam berada dalam rohani / ruhani mereka yang sangat akrab, cinta dan takut kepada Allah SWT.
Oleh itu, umat Islam mestilah berpisah dengan Allah.
2. Yahudi memahami kehebatan umat Islam kerana mereka berjaya menghubungkan tentera rohani / ruhaniah dengan kehidupan yang luar biasa.
Oleh itu, kepercayaan kepada kuasa rohani / ruhaniah terhadap kehidupan luar biasa hendaklah dihapuskan.
3. Orang Yahudi memahami bahawa kunci kemenangan orang Islam adalah disebabkan pertolongan yang tidak dapat dilihat daripada Tuhan, jadi orang Yahudi memansuhkan kepercayaan kepada perkara yang tidak dapat dilihat.
Oleh itu ajaran tasawwuf disabitkan secara haram. Ulama Sufi dan pemerhati Thoriqoh (yang mempunyai karomah), mereka bersifat syirik.
4. Orang Yahudi sangat memahami bahawa kuasa Islam adalah cinta kepada Baginda Nabi Muhammad SAW, Ahlul Bait dan Para Sahabat Nabi SAW.
Kemudian mana-mana laman peninggalan atau latihan yang boleh menyuburkan kasih sayang hendaklah dihapuskan dengan sebab bid ' ah, kurafat, kultus dan lain-lain - sebab ditahan.
5. Yahudi memahami bahawa selemah-lemah umat Islam, mereka sangat fanatik terhadap agama para ulama, oleh itu ulama baharu dan gaya baharu Islam harus dicipta yang sesuai dengan agenda Yahudi.
Maka mereka muncul kefahaman Wahabi dengan ulama ' baru.
6. Untuk memerintah kota suci Haramain (Makkah dan Madinah), orang Yahudi tidak boleh memusnahkannya seperti tempat lain, kerana ketakutan umat Islam sedunia akan bangkit menentang orang Yahudi, dan sebenarnya akan membuka kebenaran bahawa Wahabi adalah Yahudi .
7. Kitab - kitab asal para ulama 'yang memahami Ahlus sunnah wal Jama' ah seboleh mungkin manipulasi dengan menukar isi kandungan, atau kandungan yang dikurangkan, kemudian diterbitkan semula dan disebarkan dengan sokongan dana yang besar.
Malah ada kongsi percuma.
Semoga Bermanfaat
Ya Allah, berkatilah dan rahmatilah tuan kami dan Tuhan Muhammad serta keluarganya serta para sahabatnya
[ Sumber dari FB ]
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

1 comments:

  1. Salam kenal saudaraku dan mohon maaf, untuk kalimat penutup saya rasa kalimat yang sesuai adalah "Ya Allah, berkatilah dan rahmatilah tuan kami Nabi Muhammad dan keluarganya serta para sahabatnya. Terimakasih

    BalasPadam