TEMPAT YANG SELAMAT BILA DATANG MUSIBAH

 


BUKTI TEMPAT YANG SELAMAT BILA DATANG MUSIBAH!
KENAPA KITA DILARANG KEMASJID?
SIAPA YANG LARANG?
SIAPA YANG LAYAK UNTUK KE MASJID ?
KALAU TIDAK ADA IMAN TAK LAYAK ?
IMAN ADALAH SYARAT KELAYAKAN KE MASJID
Firman Allah SWT dalam surah At-Taubah ayat ke-18 bermaksud: "Hanyasanya yang LAYAK memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah itu ialah orang-orang yang BERIMAN kepada Allah dan hari akhirat serta mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, (dengan adanya sifat-sifat yang tersebut) maka adalah diharapkan mereka menjadi daripada golongan yang mendapat petunjuk."
SUDAHKAH KAMU BERIMAN??
Surah AlHujurat. Ayat 014.
Orang-orang " Aaraab" berkata: Kami telah beriman. Katakanlah (wahai Muhammad):
Kamu belum beriman, (janganlah berkata demikian), tetapi sementara iman belum lagi meresap masuk ke dalam hati kamu berkatalah sahaja: Kami telah Islam dan (ingatlah), jika kamu taat kepada Allah RasulNya (zahir dan batin), Allah tidak akan mengurangkan sedikitpun dari pahala amal-amal kamu, kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
DIRIKAN MASJID DENGAN ASAS YANG KUKUH
ASAS YANG KUKUH ADALAH IMAN
CARILAH ILMU IMAN.
Dari Abu Abdurrahman, Abdullah bin Umar bin Alh Khottob radiallahuanhuma dia berkata: Saya mendengar Rasulullah shallallahu`alaihi wa sallam bersabda: Islam dibangun di atas lima perkara; Bersaksi bahwa tiada ilah selain Allah dan bahwa nabi Muhammad utusan Allah, menegakkan shalat, menunaikan zakat, melaksanakan haji dan puasa Ramadhan. (Riwayat Turmuzi dan Muslim).
Firman Allah SWT di dalam Surah Ar-Rum ayat 41 yang maksudnya: Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah SWT hendak mereka merasakan sebahagian daripada balasan perbuatan-perbuatan buruk yang telah mereka lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).
PELAJARI RUKUN ISLAM PERTAMA
PERINTAH ALLAH
FALAM ANAHU LA ILAHA ILLALLAH QS 47:19

[ Sumber dari Hj Shamsul Owaisi ]



Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan