Billahi affaulHAQ


 Billahi affaulHAQ

Itulah didikkan seorang Murysid(AL QURAN)..Indah dalam kiasan katanya.. Tepat dalam bidalannya dan berahlak mempamerkan perumpamaannya kepada para murid..
Apapun isi butiran katanya adalah satu tujuan agar anak muridnya faham bahawa APA ITU MUKHAMAD dan APA PULA ITU MUTASYAABIHAT
Bismillahi asmaulHAQ
Selagi KEILMUAN(keTUHANan) itulah menjadi perantaraan dalam mengenali NAMA ALLAH..Itulah keterbatasannya untuk menembusi gerbang KEBIJAKSAAN yakni AL MULK,Meletakkan pada penerimaan akal sebagai hijab ke wilayah "SIRR KEBIJAKSAAN" yakni "dinding" terhadap fikiran menerima bagi menampung cahaya DZAT...Kerapuhan fitrah bagi keupayaannya bagi kita ini menyebutnya sebagai INSAN..KUDRAT yang Telah digariskan DAULATNYA pada kalimah
"AL INSAANU SIRRIH.."
Billahi ASMAUHAQ..
Wilayahnya PENGETAHUAN "hijab terakhir"(At Taubah) bagi keilmuan SIFAT..
Kerna itulah DZAT JANGAN DIKAJI dengan KEILMUAN...KERNA APA..
Kerna bidalan dan kiasaannya telah tersimpan pada ketentuan kejadian Isra'dan mi'raj..
"SIAPA YANG NAK PERCAYA.."
Kecuali Mereka² yang telah diberi hati yang berlapang dada..inshaa Allah
Bismillahi sifatulHAQ
Itulah sudut peranannya bagi mereka yang ingin berfikir menggunakan akal mereka.. Supaya petunjuk...rahmah.kurnia dan hidayah itu meraka mengenalinya dimana dan bagaimana boleh hadir pada kehidupan. Itulah ilmunya dilihat pada sudut yang diberi wilayahnya "PARA SAHABAT("A.R")RAHMAN) untuk melihat dan menghilangkan keraguan.."BINALAH SEBUAH KAPAL DIATAS GUNUNG"...BUKIT itulah KEILMUAN.Bukannya hanyut dibawa harus Air..dan HARUS AIR itulah "AGAMA BAWA BAWAAN"
Disinilah PINTU(AnNas) bagi yang terlepas GERBANGNYA(Al Fallaq).. Dan telah dijelaskan...
Billahi AFFAULHAQ
"ENGKAU TIDAK AKAN DAPAT MENDEKATI HAMBAKU YANG BERIMAN DAN BERTAQWA.. KECUALI MEREKA YANG MENINGALKAN KEBENARAN LALU MENGAMBIL JALAN MENDUAKAN AKU.."
Bismillahi affaulHAQ
Sudah hilang keraguan dan boleh Terima..
Sahutlah seruan dan panggilan azannya.
Ummati.. Ummati.. Ummati..
Lenyaplah(SOLAT) bagi membenarkan
Peristiwa ISRA' MI'RAJ(NAFAS) itu sebagai laluan(SELAWAT) dan tangga(PERHUBUNGAN) ke tingkat
PENGETAHUAN kepada tingkat PENGETAHUANNYA ALLAH.
(AL KHAFI)
Kalian akan mengenali GERANGAN EMPUNYA NAMA..
Kerna ISRA' MI'RAJ telah menampakkan lorongnya pintu hati yang telah kalian perluaskan seluas luasnya dalam KEREDHOAN(BURAQ) bagi memasuki wilayahnya PENGETAHUAN(Ayatul Kursi)....yang dikatakan cahaya diatas cahaya itu membawa maksud "WA ANNA SIRRUHU" wilayah kepada wilayahnya sirr itu..
Billahi AFFAULHAQ
Yakni wilayah itulah KEBENARAN(ALFATIHAH)
setakat ini sahaja wilayahnya DZAT.. Kerna dibalik dinding KEBIJAKSAAN itulah wilayahnya bagi KEAGONGAN(BISMILLAH) dan KEESAAN(LAHAULAWA) yakni kedua cahaya yang berlapis 4 itulah AL IKLAS(pintu TAUBAT) yang mana cahaya itulah yang menghasilkan 4 kemurnian CAHAYA(4Malaikat) Pengawal bagi wilayah HAQ(AL BAQARAH)
wilayahnya NUR MULAJADI
Bismillahi zatulHAQ
Alif laam miim..
Inilah wilayahnya TAUHID KALIAN..
Al Quran ini tidak ada keraguan padanya, petunjuk bagi mereka yang bertakwa..Yaitu mereka yang beriman kepada yang ghaib, yang mendirikan shalat, dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami anugerahkan kepada mereka..dan mereka yang beriman kepada Al Quran yang telah diturunkan kepadamu dan Kitab² yang telah diturunkan sebelum kalian, serta mereka yakin akan adanya (kehidupan) akhirat.Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka, dan merekalah orang-orang yang beruntung..
Sekarang pilihan pada kalian semua samada mahu LENYAPKAN yang mana...Antara TITIK dan BA atau TANDA BARIS BAWAHNYA atau...................?
Billahi ZATULHAQ
Innalillahiwainnailahirajion sebagai hijab terakhir bagi segala²..
itulah cahaya yang menjarakkan atau menyedarkan JIBRIL supaya melihat kemampuannya untuk berundur meninggalkan KEKASIH ALLAH itu.

Wilayahnya SYAHADAH
Yang membawa maksud "JANJINYA ITU PASTI"
"LAISA KHAMISLIHII SYAON"
( Sumber dari FB )


Tuan Guru Dr. Hj Jahid Sidek al - Khalidi
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

1 comments: