Allah..

 


Allah..

Hanya NAMA bagi sifat hamba melihat pada sudut Zat,umpama semaian benih menghasilkan sifat penyayang lagi mengasihani asas tunjang hidup..
Itulah syariat pada sudut yg ramai peranannya..
Billahi zatulHAQ..
Segala kepujian diberikan sebesar besar keagongan hanya pada Allah yang menguasai kerajaan²Nya..Kesucian Haq atas setiap lorong yang disediakan bagi yang menemukan aturan jalanNya antara sebahagian mereka melalui kurniaan..inshaa Allah..
Disudut kesendirian pengalamannya..
-Rasa dan merasailah keilmuanNya yg membimbing-
Ada pada pelajaran HAQ dan BATIL..
Bagi menghasilkan NAFI dan ISBAT..
Dalam sudut tiada lainnya saat menempuhi perantaraan QADIM dan MUHADDAST..
Dalam mainan perumpamaan HU dan ALLAH..Dimana keupayaan tanpa harapan..begitalah kedaifan tanpa kesedaran,gelap terang sentiasa kebingungan ketika melafaskan Al Insannu Sirri..Wa Anna Sirruhu..Sebagai permulaan sebuah langkah..
Berselawatlah segala isi bumi bagi menyambut alunan zikir bawaan langkah..
Berselawatlah sekalian penduduk langit mendengarkan yang terpuji itu memuji² Tuhannya atas kurniaan yg telah dihadirkan..(Allah dan sekalian Alam berselawat keatasnya..)
-Rasa dan Merasai keilmuanNya yang hadir disudut yang ramai-
Meletakkankan Makna HIDAYAH itu MILIK ALLAH dalam pengertian KEIMANAN pada hamba yang mengerti..Kefahaman pengetahuan bagi ilmuNya pada yang diberi izin menerangkan pada sudut ilmu keBatilan..inshaa Allah..Tetaplah bersangka Baik dalam mencari kemuliaan disebalik KESABARAN...
-Rasa dan Merasai saat dihadirkan Kerahsiaan-
Sedikit cubitan sebekas kesedaran..
Dimana telah hadir dariNya ilmu tentang peristiwa Takdir ketentuan LAKNAT(roh) Diberi KURNIAAN(Iblis/Jasad)
Begitulah keadaannya dalm Takdir aturan..Tapi tetap dengan teka tekinya..
Bertujuan agar Menemukan Roh zahir dan batin Basmallah Bagi yang telah diberi keizinan atas kebesertaan nafas kehidupan mereka yg telah diberi Nikmat..
Jelaslah sudut pandangannya melalui Biiznillah,..
DUNIA ini KEPERLUAN dan IBADAH itu TUJUAN...
Masing² didalam ketentuan kerajaan²nya..cukup diberi mengerti dengan penegasan(Kalamullah)...
Bahawa Allah-lah Maha Mengetahui apa yang tidak diketahui oleh hamba..SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA KUAT lagi MAHA BIJAKSANA..
KEPERLUAN sentiasa berperanan mengingati dimana tempat sepatutnya kebergantungan hamba² Dan kerna TUJUANLAH ia mengajar sentiasa Ingat... Ingat dan Ingat dimana keberuntungan bertempat didlam kegelapan.Itulah usaha hamba atas bimbingan Allah untuk kekal mendaptkan CAHAYA Lahaulawala..
Inshaa Allah..
Kami sertakan keizinan dari Allah hadirnya dalam perkongsian ini ketika mulut kami membaca setiap baris ayat sebagai tanda penerimaan dihati..Inshaa Allah..tiada lain tujuannya hanya memperlihatkan keindahan dan kasih sayang laluannya yang datang dari kebesaran Allah..dan segala²nya kesedaran dari Allah jua kami kembalikan sebagai mengakui bukan sebagai peMilik Ilmu...
Amiin Allahumma Amiin..
Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Ulasan