ZIKRULLAH INGATAN DLM BATHIN MEMPUNYAI DAYA KUASA AJAIB & LUAR BIASA AURANYA


 Aku adalah khasanah atau perbendaharaan yang tersembunyi,

AKU ingin cinta untuk di kenali,
Lalu Aku jadikan makhluk supaya mereka mengenali-Ku.

Juru-bicara dalam diri si hamba menyampaikan "Allah swt bertitah, "Jangan sesiapa mengganggu KeesaanKu.
Tidak ada sesiapa dapat merobohkan KeperkasaanKu. Sesiapa yang mencerobohi Benteng KeperkasaanKu akan Aku bakar dengan api KeagunganKu dan dia akan binasa !. Selamatkanlah diri kamu ke dalam Perbendaharaan-Ku Yang Tersembunyi untuk mengenal Aku sekedar Aku izinkan engkau mengenali Aku".

#Perbendaharaan Yang Tersembunyi itu bernama "LAA ILAHA ILLALLAH"

#Pintu gerbangnya bernama "MUHAMMADURASULULLAH"

#Kuncinya bernama "BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM"

#Cahaya yang menerangi di dalamnya bernama "AL-FATIHAH"

#Kendaraan di dalamnya bernama "LAA HAULA WALA QUWATA ILA BILLA HIL ALIYYIL 'AZIM"

Dengan izin Allah swt si hamba masuk ke dalam Perbendaharaan-Nya yang Tersembunyi.

Melatih hati dengan zikir ismu dzat (Allah) membawa jiwa ke hamparan kedamaian dan ketenangan. Apabila hati berdenyut dengan memanggil Allah, ia akan dikurniakan oleh Nya ingatan bahawa segala apa yang dilaluinya terselit di sebaliknya jutaan hikmah sama ada yang tersembunyi mahupun nyata.

Akal akan terdiam kerana hati mempersembahkan hujah yang meyakinkan di sebalik setiap apa yang terjadi. Itulah cahaya Allah yang meliputi akal yang datang dari hati, lalu bersambung dari roh seterusnya dari Allah... Cahaya di atas cahaya... Cahaya Allah meliputi segala sesuatu...

Amatlah rugi mereka yang lalai dari mengingati Allah, mereka akan berada dalam kesempitan hidup dunia walau dikelilingi kenikmatan yang melimpah ruah.

ZikruLLah adalah jalan menyampaikan hatimu kepada Tuhan mu... Hiasi lah lidah dan hati dengan memperbanyakkan zikir dan selawat ke atas Nabi s.a.w nescaya bercahaya hati dengan cahaya Tauhid dan cinta.

ZIKRULLAH INGATAN DLM BATHIN MEMPUNYAI DAYA KUASA AJAIB & LUAR BIASA AURANYA
-------------------------

Mari kita Fokus latih tarbiyah qalbu dgn Zikrullah.

Asuh didik Rohani dgn Zikrullah.

Lagi mendalam Zikrullah lagi dasyaat Kuasa Ajaib Zikir.

Kami ada sanad untuk menghidupkan Zikir di 7 Peringkat.

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ
الرَّحِيْمِ.

{ فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصٰرُ وَلٰكِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِى فِى الصُّدُورِ }

" Karena sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta, tetapi yang buta, ialah hati yang di dalam dada " (Al-Hajj: 46)

[ Wahai orang-orang yang mati hatinya namun hidup nafs Nafsnya serta berkobar Nafsunya, Syawatnya bahawa hati kalian telah mati.

Kalian Meratapi musibah kematiannya lebih utama daripada meratapi musibah kalian yang lain.

Kematian hati adalah lalai dari ALLAH 'Azza wa Jalla dan dari zikir mengingat-NYA.itulah musibah palinh besar.

Barangsiapa di antara kalian yang ingin menghidupkan hatinya, maka tinggalkan dalam hatimu, zikir ingatan akan Al-Haqq 'Azza wa Jalla semata dan keintiman dengan-NYA, memandang kekuasaan dan kebesaran-NYA, serta perbuatan-NYA pada makhluk-NYA.

Wahai pemuda! Zikirlah mengingat Al-Haqq 'Azza wa Jalla! Pertama, dengan hatimu, baru kemudian dengan fisikmu. Zikirlah mengingat-Nya 1000 kali dalam hatimu dan satu kali dalam lisanmu.

1 juta kali dlm Fuad mu sekali dlm Qalbumu.Tanpa had dlm Rohanimu sekali dlm Fuadmu.

Sejuta Satu kali dlm Sirrmu sekali dlm Rohanimu.

Ingatlah ALLAH, iaitu dengan bersabar saat datang petaka, dengan berzuhud meninggalkan saat datang dunia, dengan penerimaan saat datang Akhirat, dengan tauhid peng-ESA-an saat datang Al-Haqq 'Azza wa Jalla, dan dengan berpaling secara menyeluruh daripada segenap sisi dan penjuru, saat datang selain Al-Haqq 'Azza wa Jalla.

Jika kau berikan keleluasaan dan perhatian pada nafsumu, maka ia akan rakus dan membinasakanmu.

Kekanglah ia dengan kekang wara' dan tinggalkan oleh mu akan desas-desus.

Mengingat kematian akan menyucikan hatimu, menjadikanmu membenci tamak haloba dunia dan manusia, serta akan menyingkap tirai penutup hatimu, hingga engkau bisa melihat hakikat manusia yang bersifat fana, mati, binasa, lemah, dan tidak memiliki kuasa menolak mudarat dan member manfaat.

Wahai manusia! Apakah ini? Kalian telah gila. Kalian telah kehilangan waktu tanpa berbuat sesuatu pun.

Bersabarlah bersama ALLAH 'Azza wa Jalla, niscaya kalian akan mendapatkan kebaikan, dunia dan Akhirat. ]

» Khadim Syeikh Abdul Qadir Al Jailani - (Fathur Rabbani).

Tambahan dan kajian.

ALLAH SUBHANAHU WA TA 'ALAA berfirman;

{ رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَٰرَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ ٱللَّهِ وَإِقَامِ ٱلصَّلَوٰةِ وَإِيتَآءِ ٱلزَّكَوٰةِ ۙ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ ٱلْقُلُوبُ وَٱلْأَبْصَٰرُ }

" Laki-laki yang tidak dilalaikan oleh perniagaan dan tidak (pula) oleh jual beli dari mengingati ALLAH, dan (dari) mendirikan solat, dan (dari) membayarkan zakat. Mereka takut kepada suatu hari yang (di hari itu) hati dan penglihatan menjadi goncang "
(An-Nur: 37)

" اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ صَلَاةً تَكُوْنُ لَكَ رِضَاءً وَلِحَقِّهِ أَدَاءً وَأَعْطِهِ الْوَسِيْلَةَ وَابْعَثْهُ الْمَقَامَ الْمَحْمُوْدَ الَّذِيْ وَعَدْتَه وَاجْزِهِ عَنَّا مَاهُوَ أَهْلُهُ وَاجْزِهِ أَفْضَلَ مَا جَازَيْتَ نَبِيّا عَنْ أُمَّتِهِ وَصَلِّ عَلَيْهِ وَعَلَى جَمِيْعِ إِخْوَانِهِ مِنَ النَّبِيِّيْنَ وَ الصَّالِحِيْنَ يَاأَرْحَمَ الرَّاحِمِيْن "

( Hakikat Insan )


Share on Google Plus

About roslanTv Tarekat

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis.

0 comments:

Catat Komen